Trodde aldrig...Matförgifting?

Ja, det första dygnet i Bangkok blev inte riktigt som jag tänkt mig...
Jag har blivit matförgiftad och fått en maginfektion. Troligtvis fick jag det av salladen jag köpte kvällen före vi for hit och sen hade i väskan hela resan och sen åt när vi kom till hotellrummet. Dumma dumma jag. Tänkte först slänga bort den men tänkte att "jag lix har betalat för den så jag äter den". Så jävla dumt. Symptomen visade sig först igår kväll, vid 11 tiden och blev riktigt akut dåligt. Ja, jag behöver nog inte gå in på detaljer vad symptomen är, ni kan nog förstå vad magförgiftning gör mot en. Men nu känns det nästan som influensa också.. Jag har aldrig haft så här ont i hela kroppen. Speciellt magen och ryggen.
Pappa har varit en räddare i nöden som jag kunnat ringa om be om råd, och nu äter jag maginfektionspencilinet som vi hade med oss. Jag har inte spytt sen i förmiddags, men jag har knapps sovit något. Jag hoppas pillrerna börjar verka snart. Iallafall lindra.
Anton har varit en hjälte som har tagit hand om mig, legat bredvid och hållit sig uppe med mig. Han har även varit och handlat hem soppa, drickyogurt, vatten och cola.
Jag hoppas detta går över snart, gärna genast såklart, men gärna imorgon eller absolut iallafall på fredag. Jag vill inte missa hela Bangkok. Jag vill inte komma hem utan presenter till familjen, jag vill inte komma hem med mina resterade 5000 kr...
Hoppas ni mår bättre än jag.
Puss & Kram!

/ Moa-Stina

Kommentarer
Postat av: mom

Å så glad jag blir att det börjar ge sig och tack snälla Anton för att du har tagit hand om Stina. Det brukar ge sig rätt fort när man tar medicin mot åkomman och blir ompysslad. Roligt att pappa fick en eloge och kunde vara till hjälp. Nu gäller det att orka stå på benen och shoppa av bara tusan !

Kramar på er!

2010-12-01 @ 14:33:13
Postat av: Kajsa

Jag blir så ledsen att höra att du mår dåligt. Hoppas du mår bättre snart, inge roligt att missa bangkok. Tror det är en grymt rolig stad att vara i. :) Men matförgiftning brukar ju inte hålla i sig så länge, om det nu är till nån tröst. Vad bra att Anton tar hand om dig, inge roligt att må dåligt och vara själv. ^^

Jag längtar sjukt mycket efter dig. Ta hand om dig, så ses vi ju om en vecka. :)

2010-12-01 @ 20:41:55
Postat av: skogsmamman

Jag hoppas du mår bättre nu! Tänker på dig lilla vän! Och vilken tur att din pappa finns som "bakjour"



kramar till er båda

2010-12-01 @ 23:52:46
Postat av: Annapanna

Men stackare♥

Och jag saknar dig som stryk också, bokar därför in en dejt med dig redan den 8e !??!? Måste träffas snarast, har ju lite planer smidda som jag måste hinna dela med mig av innan helgen;)

Jag älskar dig, lillgumman! Krya♥

2010-12-02 @ 23:38:43
URL: http://annaenmark.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0