Sista kvällen i Hoi An.

Hej hej!
Igår blev det soligt ändå, men vi skippade solandet för att se Japanska Bron och lite av gamla stan. Vi tog shuttelbussen till stan och sen cykeltaxin till gamla delen av staden. Det blev en helvettes dyr cykeltaxi eftersom vi inte gjorde upp om priset före, och efter känns det ju dumt att försöka diskutera om priset. 100 000 dong / pers ( ca 45 svenska kronor ) och resan var KORT! Cykeltaxi går inte fort och vi satt i den typ bara 5-10 minuter. Vi kunde lugnt ha gått dit själva....  Aja, lyckliga blev dem iallafall, och skakade hand och sa mycke tack. Då har vi skänkt pengar nog för denna resa ;) .
Bilder från gårdagen kommer imorgon. Tänkte att jag sparar det till imorgon så jag har nått att göra då vi har checkat ut och ska vänta på att ta taxi till flygplatsen.
Idag var ju som vår "riktiga" sista dag här och fint väder fick vi :) . Jag har fått ännu mer färg nu så jag är glad! Träffade även ett par australiensare vid poolen. De var mycket trevliga (speciellt eftersom de gav mig en komplimang om hur bra min engelska var!). Dock blev de typ förvånade över min ålder.. de trodde jag var 22-24 år gammal :O det är något jag aldrig hört förut! När jag var 16och var utomlands trodde folk jag typ var 18, men 24? Aja, ett gott skratt förlänger livet. De ville att vi skulle följa med ut och ta drinkar ikväll men vi får se hur det blir med det, jag tyckte det lät mycket roligt men kom sen att tänka på att vi måste spara pengar. En kväll ute blir ändå en del, med taxi osv.
Ne, nu börjar jag bli hungrig så jag ska börja avrunda.
Puss & Kram!
btw, Kajsa, du har skickat 45 likadana sms till mig sen igårkväll. Jag har försökt skicka ett sms och säga åt dig att det är nog något fel på din mobil. Men det verkar ju som om du inte fått det smset eftersom det fortsätter att spruta ut likadana sms till mig. Men nu vet du iallafall, hoppas inte varje sms har kostat för dig.



/ Moa-Stina

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Jag fick det sms:et och tog då bort sms:et jag hade skickat till dig för jag tänkte att då kan det nog inte skickas nå mer iaf. Konstigt. På min mobil står det att jag bara skickat ett dock. Vet inte vad jag ska göra mer. Hoppas det inte är för jobbigt. Jag tror inte det har dragits pengar för jag har ganska mycket pengar kvar på mobilen. Vet inte vad jag hade före dock, men det kan inte ha varit så mycket mer. Sen vet jag inte vad ett sms till dig kostar.



Men men, det är nog ingen fara. :)

2010-11-23 @ 12:48:12
Postat av: Kajsa

Har du fått mitt mail förresten som jhag skickade igår och svarade på ditt sms? Du har inte svarat nåt så jag ville bara veta att du sett det iaf. :)

2010-11-23 @ 12:50:04
Postat av: mom

Så bra att Vietnamresan fick ett så fint slut vad gäller väder och upplevelser. Med lite sol glömmer man lätt regnet. Det kanske är mer sättet än utseendet som gör att andra kan ta dig för att vara 24 ! Hoppas ni får en bra resa till Thailand och visst vore det väl trevligt att pröva ett annat ställe än Hua Hin. Hade tänkt komma med ett bra förslag, men har inte hunnit pga av storjobbet i sovrummet.

Ni passar er väl för giftmaneterna sk jelly fish. Här hemma varnar man turister för dessa men på turistorter håller man tyst om faran med dem. Vill inte skrämma er för mycket, men se upp för jelly!

Kramar på er !

2010-11-23 @ 17:07:50
Postat av: Kajsa

Precis. Jag läste också om brännmaneterna som har dödat 3 svenskar i thailand. Det stog dock att just den farligaste sorten inte var så vanlig, så endel tyckte inte man borde varna. Men undvik maneter iaf. Det kan ju vara den farliga sorten. Inte värt att chansa.

2010-11-23 @ 21:31:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0