Hoi An.

Då har vi anlänt efter en långtid på Flygplatsen. Vårat flyg lyckades bli försenat 3 gånger innan vi kom iväg, en mindre setback men inget jätte allvarligt.
Däremot märkte vi när vi kom fram att de är regnperiod här fram till jan-feb så inge solsken för oss. Men vi deppar inte (iaf inte jag PLanktonboy ;) ). Människorna här var lite mer på eller ganska mycket mer på än i Hoa Hin. Dom har 1000-tal skräddare som raggar upp en på stan och vill verkligen att man ska följa med till deras affär och bara kika.
Sen så pratar alla Vietnamesiska med mig och då menar jag verkligen alla.. jag hör dom ropa nånting och jag vet inte om de är till mig eller inte, så jag känner mig rätt så dryg där jag går med blicken i skyn och hör ingeting.
Men vi ska se mycket och ta bilder iaf, men nu ska min fru få fylla i resten
PEACE OUT
/Plankton-boiii



Hej hej!
Ja, jag skäms. Det var jag som planerade hela resan och jag är så skamsen och arg på mig själv att jag inte kollade upp att man bara fick stanna 15 dagar utan visa och att det är regnperiod hela november, den enda månaden utan en enda timma sol. Jag är som vädret, är vädret dåligt mår jag typ dåligt. Jag vill helst bara ligga i sängen på hotellet, under täcket och slippa frysa men om vi ska göra det i två veckor kommer vi bli deppiga.
Hotellet är iallafall underbart fint. Hade det varit fint väder så hade två veckor nästan känts lite. Det ligger precis vid stranden och har två pooler. Vi har dessutom gratis shuttleservice till och från stan på dagarna och på hotellrummen finns både två bra filmkanaler, MTV och Cartoon Network. Maten och fruktdrinkarna är jättegoda och hade det varit högsäsong så är det ingen tvekan om att frukostbuffén hade varit imponerande. Det enda som jag saknar lite är gratis trådlöst internet på rummet, men det finns ju här i lobbyn.
Just nu står vi inför svåra val. Jag har kollat upp att vårt hotell i Hanoi går att avboka utan kostnad. Det betyder att antingen kan vi försöka hitta ett billigt hotell i bangkok och vara där två veckor istället för en, eller hitta ett hotell i hua hin och bo där, sola & bada en vecka innan vi far till bangkok.
Eller så kan vi försöka skaffa visa och fara till Hanoi som planerat. Men det är det där med visa som känns riktigt jobbigt. Vi vet inte vars, och vet inte om det går och det känns som att bli behandlad som brottslingar. Men det klart det känns jobbigt att behöva skippa hanoi också, men regn och ingen sol på 3 veckor i streck, lär göra oss(mig) deprimerad. 
Anton säger att för han spelar det ingen roll hur vi gör. Jag hoppas jag kan lita på det. För just nu känns det som om jag vill tillbaka till thailand, sola, bada, shoppa!
Ursh vilket deppigt inlägg.. fytusan! Men det är nog för att jag riktigt ledsen på mig själv eftersom jag tar på mig skulden.
Men faktist, på plussidan, så är denna stad mycket mycket vacker, och hotellet också. Vid rätt årstid, som verkar vara maj/juni, så skulle detta vara paradis! Har inte tagit så mycket bilder än, det får bli om nån dag, en dag det kanske inte regnar så mycket. Då får vi ta en dag i staden igen och bara fota som galningar på den fina omgivningen.
Nu ska vi snart börja leta på internet vad som går att göra här i Hoi An eller Da Nang, och även kolla lite hotell i thailand. Sen ska vi väl hem, se film och mysa och sova, och så måste jag nog få gråta lite. Inte för att det löser något att gråta, men det skulle kännas lite bättre att föra göre det tror jag.
Puss & kram på alla där hemma!
/ Moa-Stina




Kommentarer
Postat av: skogsmamman

Anton: det kanske beror på att du är Vietnames?!

Stina: du ska absolut inte skämmas! Och skulle ni försöka få visum så är det ju inte ett brott att ha glömt bort något eller hur ;-). Och så bra att hotellet gick att avboka utan kostnad om det skulle bli så att ni återvänder till Thailand!



Njut nu av att vara i Vietnam!!!

2010-11-11 @ 16:29:59
Postat av: mamopap

Vi är i allafall glada att ni har tagit er dit och att ni lever. Misströsta inte om solen, man kan aldrig veta när den dyker upp och har ni solgunen med er så gör den det även om det är regnperiod. Passa på att kolla upp detta med visum, flyg mm medans det är sämre väder för hippsvipps som kommer solen och solskenshumöret. Deppa inte för detta med visum för även den bäste (och det är du !) kan missa något i superplanering. Jag tror på att solen kommer och att ni får det fint i Hoi An. Jag ska kolla upp vädret och ta ett allvarligt snack med hon där uppe !

2010-11-11 @ 20:48:01
Postat av: martina

Jag hoppas allt löser sig tillslut! Håller tummarna för att det blir bra hur ni än löser det :)

<3

2010-11-11 @ 22:41:57
URL: http://martinadegerman.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Vad tråigt att du ska vara ledsen. Men du ska ju inte ta på dig allting heller. Ni är ju ändå två som reser (även om det bara är du som planerat). Men anton verkar ju inte misströsta, så jag tror inte du ska ta det så hårt. Men jag förstår att det är svårt att inte var arg på sig själv när man är det.

Hoppas allt löser sig och att ni får en fortsatt bra resa vilket som.

Synd bara att man inte kan få ringa och prata med dig. Saknar dig!

Kram

2010-11-11 @ 23:23:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0