Slut på vår resa!

Nu ska vi sova i 3 timmar, sen ta taxi till flygplatsen och åka med planet som lyfter 06.00. Kommer sakna thailand och hela vår resa, men självklart ska det bli skönt att få komma hem. Hem till lussebullar, sin familj, vänner och sitt eget hem! Skönt att få komma hem till Sverige.
Hejdå Thailand!
Nu kommer vi hem!

Andra advent.

Glad andra advent! Bara 2 veckor och 5 dagar kvar till julafton!
Igår var jag och Emmy på Platinum Fashionmall. Det är en 7 våningars byggnad med helt packat med tjejkläder, skor, smycken, väskor, smink och mycket mer! Där vandrade vi runt i ca 6 timmar och shoppade rätt mycket av allt. Dock märkte jag att kläderna och underkläderna jag köpte inte satt nå bra när jag testade det då jag kom till hotellrummet. Man fick inte testa kläderna alls i affärerna och de flesta var bara one size så man fick chansa. Inget var ju dock speciellt dyrt, men ändå, det känns rätt surt att komma hemdragandes med saker jag ändå måste försöka ge, sälja eller slänga bort.
Igår kväll for vi och såg Harry Potter 7 del 1 på biosalongen i MBK. Biostolarna var mycket mer bekväma än i sverige men jag mådde tyvärr mycket dåligt så det blev ingen lyxig bioupplevelse med popcorn och dricka för mig :/ . Filmen var bra, som Harry alltid är, men jag kände mig rätt förvirrad... Jag har läst boken, men det var 3 år sedan så jag minns inte allt, vilket gjorde att det kändes som om det fattades saker i filmen. Men, oerhört spännande var den! :D
Idag har vi varit på stan hela dagen, dock kom jag bara hem med en tröja och en primer. Men jaja, imorgon är ny dag = en hel shoppingdag! Sista "riktiga" dagen innan vi far hem till Sverige.
Idag var vi förresten och åt lunch på Baiyoki Sky Hotel på 82 våningen. Rätt nice utsikt, men det får ni se en annan gång. Nu ska vi sova, Anton har sovit i en timma nu och vaknade nyss upp och han ser ut att vela ha mys och somna om igen.
Puss & Kram!
btw, min matförgiftning är bättre nu. Har bara lite svårt att äta och lite lös mage om ni förstår.

Hotel Aspen Suites.

Tänkte visa er lite bilder på hotellet vi bor på här i Bangkok. Ursäkta röran!
Måste säga detta hotellet också levde upp till förväntningarna (så som Agribank i Hoi An)! Detta är ett fint hotell med hjälpsam och snäll personal!
Har tyvärr ingen bild på poolen eftersom vi inte haft användning av den. Men den är iallafall mycket gullig och fin.

Shoppa shoppa shoppa.

Converse = Köpta!
Idag blir det shoppa billiga kläder!
/ Moa-Stina

Being ill makes you Homesick.

Kroppen börjar må bättre. Igår kunde jag äta lite och även gå en sväng och handla. Men idag verkar illamåendet vara en ständig plåga. Vet inte hur jag ska göra, om jag ska försöka spy och hoppas jag mår bättre eller om jag ska ta min sista resorb och sen morgonpencilinet och hoppas jag börjar må bättre. Om nån timma ska vi iallafall till stan oavsett vad. Emmy, Robin och Rickard kommer vid fyra tiden till stan och då ska vi träffa på MBK och shoppa converse. Dock måste jag alltid ha en toa nära eftersom den brukar vara min kompis typ var tionde minut, men shoppingcentrum brukar ju ha sådana så.
Blev mycket glad när jag såg alla era varma kommentarer om att ni bryr er! Saknar er alla! När man blir sjuk såhär nära resans slut så börjar man längta rätt mycket hem. Trots att jag vet att direkt jag blir frisk och är hemma så lär jag sakna Thailand oerhört mycket. 8 veckor är länge. Thailand blir ju nästan som ett nytt hem, man anpassar sig till deras kultur och sätt och att då komma hem blir som en ny omställning. Fast så himla skönt ändå, Sverige är så enkelt och tryggt.
Aja, nu spånade jag iväg som jag ofta gör. Nu ska jag försöka gå och må bättre.

Trodde aldrig...Matförgifting?

Ja, det första dygnet i Bangkok blev inte riktigt som jag tänkt mig...
Jag har blivit matförgiftad och fått en maginfektion. Troligtvis fick jag det av salladen jag köpte kvällen före vi for hit och sen hade i väskan hela resan och sen åt när vi kom till hotellrummet. Dumma dumma jag. Tänkte först slänga bort den men tänkte att "jag lix har betalat för den så jag äter den". Så jävla dumt. Symptomen visade sig först igår kväll, vid 11 tiden och blev riktigt akut dåligt. Ja, jag behöver nog inte gå in på detaljer vad symptomen är, ni kan nog förstå vad magförgiftning gör mot en. Men nu känns det nästan som influensa också.. Jag har aldrig haft så här ont i hela kroppen. Speciellt magen och ryggen.
Pappa har varit en räddare i nöden som jag kunnat ringa om be om råd, och nu äter jag maginfektionspencilinet som vi hade med oss. Jag har inte spytt sen i förmiddags, men jag har knapps sovit något. Jag hoppas pillrerna börjar verka snart. Iallafall lindra.
Anton har varit en hjälte som har tagit hand om mig, legat bredvid och hållit sig uppe med mig. Han har även varit och handlat hem soppa, drickyogurt, vatten och cola.
Jag hoppas detta går över snart, gärna genast såklart, men gärna imorgon eller absolut iallafall på fredag. Jag vill inte missa hela Bangkok. Jag vill inte komma hem utan presenter till familjen, jag vill inte komma hem med mina resterade 5000 kr...
Hoppas ni mår bättre än jag.