Elefantridning.

HALÅDÄR! :D
Idag har vi varit på ett äventyr! Vi fick skjuts av Ladda till Hua Hins Safaricenter och skulle ta en ridtur på elefant tänkte vi. Elefanturen varade i 1 timma och det var ganska så vingligt när man satt där i soffan högt ovan mark. Vi fick se mycke min skog och berg och dessutom vandrade elefanten genom vatten så då fick vi bli lite duschade på bena också. När vi kom tillbaka efter ridturen hade de förberett ett bord med kokonötsmjölk och ananas. Denna tur var dyr, 1000 bath/person, men nog var det värt pengarna alltid! För alltså 250 svenska kronor fick vi gå runt och hälsa på de andra djuren på safarin. Getter, apor, fiskar, krokodiler och vi fick även hålla i och mata en 6 månader gammal tigerunge. Jättesöt! :] Men den var lite smårädd när man höll den i famnen. Och när den var hungrig gjorde den försök till ryt, men det lät mest som ett litet tjut. Som ni säkert förstår så hade jag väldigt svårt att slita mig där ifrån, det blev anton som fick slita, för jag hade kunnat sitta och kolla och klappa och ta bilder på kissen flera timmar i streck om jag hade fått bestämma.
Denna tur är något jag skulle kunna rekommendera för andra resenärer. Men självklart fanns det mycket mer att göra där. Eftersom vi är ett ungt par blev vi rekommenderade att ta turen som innehöll fyrhjuling upp till apberget och träffa massa apor och se på utsikten, och sen fara ner till stranden och köra vattenskoter och bananaboat. Men de paketet skulle kosta 2000 bath/person och så mycke pengar hade vi inte på oss. Dessutom var vi mest sugna på att rida elefant :).
Jaja, nu ska jag väl försöka ladda upp så mcyket bidler som möjligt innan vi måste gå och förbereda maten inför middagen ikväll. Kanske blir ett uppföljarinlägg med bara bilder imorgon. Vi får se :)
Puss & Kram!









to be continued..

/ Moa-Stina

Kommentarer
Postat av: Anders Sibylla

Hejsvejs från Sibylla. Ser ut som ni har ert livs upplevelse. Vilka häftiga bilder. Ville bara påminna om en annan sida av världen lite.Skulle behöva veta när jag kan börja schemalägga dej. Måste göra klart schemat innan du kommer hem.



Ha det så skönt så hörs vi senare!



Anders

2010-11-08 @ 16:50:49
Postat av: mom

Det är väl detta man kan kalla för god tur! Vilka härliga bilder och tigerunge, förstår att du blev förtjust ! Även Anton verkade trivas bra på turen.

Jag har ändrat en tandläkartid för dig så det är det första du får göra när du kommer hem. Nu närmar sig väl nästa äventyr i Vietnam.

2010-11-08 @ 22:59:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0