Packlista.

Nu är det exakt två veckor kvar innan vi börjar bege oss på vår resa. Jag har redan packat alla kläder och har börjat packa min necessär, skrivit ut alla biljetter och hotell verifikationer, fixat försäkringspapprerna och börjat skriva resplanen. Jag är alltså rätt förberedd, men Anton? Ja, hans mamma har iallafall fixat försäkringspapprerna så, nu har han bara sin packning att bry sig om egentligen och jag får hoppas han sätter igång med den nästa vecka. Resten tar ju som jag hand om.
Tänkte jag kunde lägga ut min packlista här så får ni se vad man kanske kan tänkas ha med sig om ni skulle göra en sån här resa nån gång. Ni får ju mycket gärna skriva en kommentar och berätta om jag glömt något viktigt eller har nått annat att påpeka. Vissa av er kanske tycker detta är mycket packning och vissa av er kanske tycker det är rimligt eller för lite. Men tänk på detta: Många saker är ju vad man kan kalla "engångsvikter"(tex, duschsaker). Alltså, det väger bara när vi far dit, men på vägen hem kommer det slängas/lämnas för att få plats med andra saker. Och tänk även på att vi kommer vara borta 8 veckor och att man då kanske vill ha med sig lite olika kläder som man ändå kan variera sig lite. Men självlart kommer jag köpa nya saker där och vissa saker som solskydd kommer vi ju behöva fylla på eftersom, men redan från första dagen vi är där behöver vi ju solskydd så det är ju lika bra att ta med det hemifrån. Och tillsist, så kommer jag ju ha på mig några av dessa kläder medans vi reser. Kanske också ska berätta varför jag ska ha så mycket i handväskan.. ja det är för att det tydligen stjäls mycket på flygplatsen vi ska mellanlanda på i Ukraina så jag ska ha värdesaker, viktiga saker och sånt jag inte vill bli av med, där. 
Bara så ni vet, innan ni tittar på packlistan, så har jag varit mycket sträng mot mig själv men ändå tänkt förnuftigt och tänk igenom packningen många ggr och jag har kommit fram till att detta är precis det jag behöver. Men som sagt, kommentera gärna med era åsikter!

Moa-Stinas Packlista

Viktiga saker att ha i Handväskan:

  • Pass
  • Mobil
  • Börs (med pengar och kreditkort)
  • Kameraväskan = systemkameran, digitalkameran, kamerasladdar osv. + ipodsladd
  • Ipod
  • Försäkringspapper
  • Biljetter + Resplan
  • P-piller
  • Solglasögon
  • Smycken
  • Smink (mascara och läppbalsam i återförslutningsbar plastpåse)
  • Alvedon, Resorb, Urinvägsinfektions pencilin

 

Check in Bagage:

Hygien:

  • Tandborste
  • Tandkräm
  • Deo
  • Parfym
  • Ansiktskräm
  • Hudkräm
  • Solskyddskräm
  • Rakhyvel
  • Duschsaker
  • Handduk
  • Hårborste

Kläder:

  • 1 sjal
  • 3 bikini
  • 2 kortbyxor
  • 1 cykelbyxor
  • 1 byxdress
  • 2 bh
  • trosor
  • 1 tights
  • 4 linnen/t-skirt
  • 2 skjorta/blus
  • 3 klänningar
  • 1 kjol
  • 1 tunn långärmad
  • 1 bolero
  • strumpor
  • 2 par skor

 

Övrigt:

  • Mobilladdare (Anton)



/ Moa-Stina

Kommentarer
Postat av: elina

tänk bara på att inte ha parfymer i handbagaget, för man får inte ta in någonting med flytande vätska i flygplanet :)

2010-09-28 @ 17:55:13
URL: http://sscarecrow.blogg.se/
Postat av: elina

(om man inte har köpt det på flygplatsen såklart)

2010-09-28 @ 17:55:40
URL: http://sscarecrow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0